Hatékony zsírból fogyás?

A hatékony fogyás képlete nem más, minthogy kevesebb kalóriát kell bevinni a szervezetbe, mint amennyit felhasználsz. 🔣👙Ez elég egyszerűen hangzik, de sok embernek mégis nehezen megy.

Fogyni szeretnél, de hiába minden igyekezet, még a legtutibbnak tűnő diéta is kudarcba fullad, miért❓🤷‍♀️

Ennek az a legfőbb oka, hogy nem mindegy, hogy zsírból vagy izomból mennek le a kilók. Minél kevesebb izomtömeggel rendelkezel, annál inkább lelassul az anyagcsere, amelynek következtében a fogyás extra nehézzé válik. Felejtsd el az alábbi pár szokást, hogy ezentúl ne izomból fogyj, és maximális fordulatszámon égesse a szervezeted a zsírt. 😉🔥

TÚL KEVÉS KALÓRIÁT VISZEL BE A SZERVEZETEDBE 🔢

Ha kevesebb kalóriát viszel be az alapanyagcserédnél (ez az a minimális energia, amely az alapvető fizikai funkciók működéséhez szükséges, mint a légzés, a szívverés, az izzadás, a testhőmérséklet fenntartása stb., egyéb fizikai megterhelés nélkül) a szervezet éhező üzemmódba kapcsol. Emiatt mind zsírt, mind izom elhasznál ahhoz, hogy üzemanyaghoz jusson. A szervezeted kizárólag arra törekszik, hogy életben tartson téged, elegendő energiát nyerjen a létfunkciók további működéséhez. Tehát, ha nem viszel be ehhez elég kalóriát, a szervezet felhasználja az elraktározott szénhidrátokat (glikogént), a zsírokat és a fehérjét az izmokból. Az alapanyagcsere minden egyes szervezet számára egyéni, de általánosságban elmondható, hogy 1000-1200 kalória alá nem szabad lemenni fogyókúra esetén sem.

👉👉👉 Ahhoz, hogy maximalizáld a zsírégetést minimalizáld az izomveszteséget, számold ki az aktivitásodnak, életkorodnak és nemednek megfelelő napi kalóriamennyiséget, amely bevitele mellett fogyni fogsz. A deficitet (a mostani és a célként kitűzött kalóriabevitel különbsége) úgy érd el, hogy a felét ételeken spórold meg, a másik felét pedig edzéssel égesd el. Így nem kell túl szigorú diétára fognod magad, és nem kezd el az éhezés miatt pánikolni, majd tartalékolni a szervezeted.📌

NEM FOGYASZTASZ ELÉG FEHÉRJÉT 🥛🥚🍗

A jó fogyókúra nemcsak arról szól, hogy hány kalóriát viszel be egy nap folyamán, hanem arról is, hogy milyen minőségű ételek kerülnek a szádba. Egy tavalyi kutatás során azt találták, hogy azok, akik magas fehérjebevitelt folytattak, 27%-kal több zsírt vesztettek és 8-szor annyi sovány izomtömeget építettek, mint ugyanannyi kalóriát evő, de fehérjeszegény diétát követő társaik. Fogyassz olyan ételeket, amelyek mind a 9 nélkülözhetetlen aminosavat tartalmazzák, vagy legalábbis minél többet, mint a tojás, a szárnyasok és a tejtermékek. Ezek gondoskodnak az izom építéséről és megtartásáról is. Ha a szervezet nem jut elegendő fehérjéhez, a szervezet nem képes hatékonyan izmot építeni. Ilyenkor hiába fogysz, még több izmot vesztesz.

👉👉👉 A fogyáshoz testsúly-kilogrammonként 1,6 g fehérjét kell naponta fogyasztani. Tehát, ha 70 kg vagy, nagyjából 112 g fehérjét érdemes bevinned a fogyókúra alatt. Ugye, távolról sem eszel most meg ennyit? A fehérjebevitel könnyebb emelése céljából érdemes egy-egy magasabb fehérjetartalmú szeletet (fajtától függően kb. 21 g fehérje/szelet) beiktatni.📌

NEM VÉGZEL ERŐSÍTŐ EDZÉSEKET 🏋️‍♀️🤸‍♀️

Hogy izmokat építs, kétségtelenül izommunkára van szükség. Ne félj a súlyzós edzésektől, ha nem stimulálod az izmaid, nem is fognak épülni. Ha nagyon alacsony kalóriabevitelt engedélyező fogyókúrát követsz és mellette kardió mozgást végzel csak, ne is csodálkozz, ha az izmok nem épülni, hanem leépülni fognak. Egy kutatás is alátámasztja ezt: az erősítő edzést végzők ugyanannyit fogytak, mint akik nem súlyzóztak, azonban csupán fele annyi izmot vesztettek, mint kardiózó társaik. Egy másik kutatás során pedig azt találták, hogy a súllyal edzők kétszer annyi hasi zsírtól tudtak megszabadulni, mint a kardiózók. Szóval súlyzós edzéssel fogyás nem lehetetlen, sőt!

👉👉👉 Nem kell teljesen lemondanod a kardióról, de hetente 2 súlyzós edzést mindenképp iktass be. Ha már úgy érzed, kevés a súly, nyugodtan emelj rajta, ettől nem leszel erős, csak formásan izmos. 📌

Power Plate személyi edzés

TÚL SOKAT KARDIÓZOL 🚴‍♀️🏃🏼‍♀️

És hogy miért is nem ajánlatos a túl sok kardió edzés? A számláló alapján igenis remek kalóriaégető, ha egy órán át futsz és ellipszis trénerezel, azonban nem izmosít, sőt valójában az izomvesztést támogatja. Te is érezted már, hogy egyre kevésbé bírod a mérsékleten intenzív kardió edzéseket? Ennek is az izmok leépülése az oka.

👉👉👉 Térj át inkább az intervall edzésekre, amelyek során nemcsak a zsírok égnek, de a gyors összehúzódású izomrostok is munkára vannak fogva. Tehát úgy égethetsz sok kalóriát, azaz elősegíted a hatékony fogyást, hogy közben nem kell az izombontás veszélyétől tartanod. 📌

NEM ESZEL EDZÉSEK UTÁN ❌😏

A másik hiba, amit az edzéssel kapcsolatban sokan elkövetnek, hogy nem táplálkoznak utána. Ilyenkor pedig az izmok nem épülnek, csak satnyulnak. Megértjük, hogy nem szeretnéd a többszörösét bevinni annak a kalóriának, mint amennyit kemény munkával elégettél, de minél tovább kitolod az evési időt, annál kevésbé lesz hatékony az edzés. Ez különösen azoknál veszélyes, akik este edzenek, és kihagyják utána a vacsorát, így legközelebb csak reggel esznek.

👉👉👉 Edzés után egy órán belül ne felejtsd el jó minőségű fehérjével és szénhidráttal ellátni a szervezeted. A fehérjeturmix, a zabpelyhes görög joghurt vagy a cottage cheese puffasztott rizzsel remek választás testmozgás utáni töltésre. 📌

NEM ALSZOL ELEGET 🛌😴

Bármilyen meglepően hangzik, a fogyáshoz is szükség van pihenésre. Alváshiány esetén ugyanis a hormonok nem működnek megfelelően. Megemelkedik a kortizol szintje, növelve annak az esélyét, hogy a szénhidrátok zsírként raktározódjanak el. Ráadásul a fáradtság miatt nehezen bírod majd az edzéseket, és kevésbé tudod kontrollálni az étkezéseket.

👉👉👉  Megértjük, hogy a sok teendőd mellett még az edzésre is időt kell szakítanod, de a pihenésre sose sajnáld az időt. Figyelj rá, hogy naponta 7-8 órát aludj. 📌

És ha Te éppen nem fogyni szeretnél, hanem pont ellenkezőleg, izmot növelni, akkor kövess minket, mert következő cikkünkben erről lesz szól. 😉💪

Egy azonban biztos, akár zsírból szeretnél fogyni, akár izmot magadra szedni a Power Plate személyi edzés jó választás mindkettőhöz. Nálunk online is lefoglalhatod az első próbaedzés időpontod, válaszd ki a napot és az alkalmat naptárunkban, ehhez KATTINTS IDE A POWER PLATE IDŐPONTJAINKHOZ.

Vagy foglald le egyből itt lent… 😊

http://pulsepowerplate.hu/
május 2019
hét ked sze csü pén szo vas
293012345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
Amennyiben délutáni/esti időpontok érdekelnének, kattints a + ikonra és töltsd ki az űrlapot, 24 órán belül megkeresünk a lehetőségekkel. Köszönjük. 🙂


16:00-17:0017:00-18:0018:00-19:0019:00-20:00

A küldés gombra kattintással elfogadom az Adatkezelési tájékoztatót.

By | 2019-03-29T15:57:26+00:00 június 28th, 2018|Fogyás| Hatékony zsírból fogyás? bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva